Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2009

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΓΓΑ - Σε καθεστώς Μεσαίωνα... [ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ]

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΓΓΑ
Σε καθεστώς Μεσαίωνα...


Μεσαιωνικές καταστάσεις τον 21ο αιώνα. Σ' εφαρμογή όσων επιτάσσει η στρατηγική της Λισαβόνας, την οποία υπέγραψαν και εφαρμόζουν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, οι εργαζόμενοι βιώνουν το «σύγχρονο» δουλεμπόριο. Για να εξασφαλίσουν ένα μεροκάματο αποδέχονται κάθε εκβιασμό. Αναγκάζονται να συμβιβαστούν, να πουν ψέματα, να απεμπολήσουν δικαιώματα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι εργαζόμενοι στην ΓΓΑ, με την επαίσχυντη σύμβαση της μιας μέρας που είχαν υπογράψει (έως και 9 χρόνια πριν). Για 600-700 ευρώ το μήνα, με πολύμηνες περιόδους που τους τα χρωστούσαν και αυτά, χωρίς ασφάλιση για περίπου 2 χρόνια και με την αγωνία αν την επόμενη μέρα θα έχουν δουλειά. Στο σχετικό κείμενο που σας παρουσιάζει σήμερα ο «Ρ» φαίνεται ξεκάθαρα η - με τις ευλογίες των κυβερνήσεων - ασυδοσία του εργοδότη. Είτε αυτός είναι ιδιώτης, είτε το κράτος. Να, τι σημαίνει «πρόοδος» στον καπιταλισμό.

Στο σχετικό κείμενο λοιπόν ο υποψήφιος εργαζόμενος δηλώνει ότι έχει άλλη δουλειά. Τι και αν αυτό είναι ψέμα, ποιος ενδιαφέρεται; Υποτίθεται πως οι υπηρεσίες του θα είναι στον (απροσδιόριστο!) ελεύθερο χρόνο του. Και ας δουλεύει με πλήρες ωράριο, πολλές φορές και (απλήρωτες) υπερωρίες... Και βέβαια «οικειοθελώς» δηλώνει πως δε θέλει μονιμοποίηση...

Συγκεκριμένα, το κείμενο της κατάπτυστης σύμβασης αναφέρει: «1) Επειδή στον ελεύθερο χρόνο μου μπορώ να προσφέρω ευκαιριακά τις υπηρεσίες μου στα διάφορα έκτακτα συνεργεία των παιχνιδιών του ΟΠΑΠ, παρακαλώ να με συμπεριλάβετε στη δύναμή τους, έτσι ώστε ευκαιριακά στον ελεύθερο χρόνο μου, τον οποίο δεν μπορώ να προσδιορίσω από τώρα, να συμπληρώνω με την αμοιβή μου από την παραπάνω απασχόλησή μου το εισόδημά μου.

Παρακαλώ ακόμα στην περίπτωση που εγκριθεί η αίτησή μου, να καταβάλλεται η αμοιβή μου μετά το τέλος της εργασίας μου γιατί λόγω των άλλων ασχολιών μου δεν μπορώ να καθορίσω το χρόνο της επόμενης προσέλευσής μου στα παραπάνω έκτακτα συνεργεία και η υποχρέωσή μου θα ισχύει όπως και του ΟΠΑΠ για τη μέρα και μόνο που θα έρχομαι, ή των ημερών που θα απαιτούνται για να τελειώσει η ανατιθέμενη εργασία μου.

2) Δηλώνω επίσης ότι λόγω των άλλων κύριων απασχολήσεών μου δεν επιθυμώ και δεν προσδοκώ με την παρούσα μου περαιτέρω μονιμότερη απασχόλησή μου στον Οργανισμό, πλην της ανωτέρω ευκαιριακής μορφής, η διάρκεια της οποίας θα καθορίζεται εκάστοτε από τον ΟΠΑΠ, σύμφωνα με τις ανάγκες του ή το αργότερο μέχρι του χρόνου ανανέωσης της ταυτότητας εργασίας μου».

Πηγή: www.rizospastis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου